دلیل آموزش چرتکه و محاسبات ذهنی
دلیل آموزش چرتکه و محاسبات ذهنی – بچه ها ی ۳ تا ۵ سال نیاز مبرم به منطقه مجاورت ذهنی دارند روی هسته علمی آنها که به صورت ژنتیکی و به صورت نسل در نسل وجود دارد و شکی نیست میتواند منبع رشد فرزندان ما باشد و ما در کنار اون آموزش میتواند منطقه ای والاتر و کامل تر از این هسته ذهنی فراهم کند.
ساختار مغز انسان که ناحیه راست وچپ بالا و پایین راست و بالا و پایین چپ و به صورت مختصر و مفید اینکه هر ناحیه کارهایی که مخصوص به خودش است انجام میدهد و ارتباط بین نواحی وابسته است به منطقه مجاوری که بیشتر با آموزش به دست میاید.
وقتی که در طول تاریخ را بررسی میکنیم در بابل و در مصر باستان ریاضیات رشد یافته است و در ان زمان در آموزش ریاضیات از وسایل کمک آموزشی استفاده شده که یکی از آنها چرتکه است .
در آن زمان چرتکه باعث ارتقای ذهنی افراد شده بود و بعضی ازانها دانشمندان بزرگی شده اند و ساختمان های مشخص و معینی که الان میبینید که جز عجایب شده اند ساخته ی ذهن چنین افرادی است.
ذهن به چه چیزی نیاز دارند به یک موجی به نام موج دلتا که ناحیه راست و چپ را بهم وصل میکند به شکلی که چپ در اختیار راست قرار میگیرد به شکلی که چپ میبیند راست تجزیه و تحلیل میکند و این خط میتواند بر عکس باشد وقتی که این ارتباط برقرار شد سرعت ذهن تا ده برابر یا چندین برابر خواهد شد قدرت ذهن همینطور و تحمل تجزیه و تحلیل سنگین بالا خواهد رفت و
در واقع مغز انسان رشد یافته میشود و استفاده بسیار و بهینه میشود از این مغز کرد و چرتکه وسیله ای است که اثبات شده میتواند ناحیه راست وچپ رو بهم ریخته کند هم استفاده کند وهم صدا کند و این اتفاق برای فرزندان ما یعنی یادگیری بالاتر سرعت عمل بیشتر درک بیشتر و استقامت بیشتر و تلاش برای فهمیدن بیشتر و اینکه دانش آموزان ما زود خسته میشوند و
تن به محاسبات ذهنی نمیدهند و کند هستند در فکر کردن در نوشتن در دیدن در شنیدن در گفتن و ما نگرانیم این هستیم اینکه حتی بچه های ما نمی توانند خواسته های خودشان را به سرعت بیان کنند که ما بفهمیم چی می گویند و گاهی برای بیان خواسته های خودشان نمیتوانند درست فکر کنند و جملاتی رو به زبان بیاورند یا علائمی رو نشان بدهند تا مخاطبین انها انها را بفهمند و درک کنند
چرا که میتوانند نشاط بچه ها را بیشتر کند منطقه مجاورت ذهن انها را وسیع تر کنند
موج دلتا را برایشان ایجاد کند متاسفانه از سن ۱۳ سال به بعد یا غیر ممکن است یا احتمال بسیار ضعیفی دارد که ذهن انسان به این تعادل برسد زمان دارد و فرصت آموزشی بچه ها رو نباید ضایع کرد باید با تحقیق و بررسی متوجه بود که فرزندان ما در معرض آموزش صحیح قرار میگیرند میتواند معجزه ای برای انها شکل بگیرد و
ان معجزه ذهن پویا و روح قوی انها است انها میتوانند قدرتمندانه تر مشکلات دنیا تحمل کرده و بر ان مشکلات قالب شوند و توان حل مسائل سنگین کشوری و ملی و جهانی داشته باشند و ذهن چنین بچه هایی وابسته است به آموزش.
خیلی چیز ها میتواند ذهن بچه ها رو قدرتمند کند یادگیری نواخت موسیقی با یکی از الات موسیقی را بتواند بنوازاد و یا یادگیری زبان جدید ویا یادگیری مهارت های جدید و همه ی اینها نیازمند یک تمرین و در واقع آمادگی برای کار های سنگین تر و پیشرفته تر که چرتکه میتواند چنین اقدام موثری برای فرزندانمان باشد .
اما نکته اصلی این است که معلم چرتکه باید خودش توانایی آموزش صحیح و استاندارد و قابل صلاحت رو داشته باشد بنابراین در آموزشگاهایی که استاندارد هستند و معلمانی که توانایی آموزش رو دارند خود این معجزه ای است برای بچه ها انتظار میرود
و اگر این کار به غلط انجام شود به جایی که ذهن بچه درست تر بشود و سرعتش بیشتر بشود متاسفانه مشکلات بیشتری برای بچه فراهم میشود لذا هم آموزش و پرورش هم و هم مراکز آموزشی و هم افرادی که میخواند وارد این کار بشوند باید ابتدا دوره وتخصص لازم را پیدا بکنند و نباید این ها آموزش را درگیر سوداگری و مسائل تجاری کرد و
نباید فقط از آموزش چرتکه انتظار درآمد های بالا و استفاده های اقتصادی و مالی داشت بلکه بلاخره برخی آموزش ها باید پاک نگه داشت و سالم نگه داشت و نسبت به توسعه درست و منطقی انها دقت نظر داشت به جرعت میتوان گفت یک انقلاب آموزشی در ریاضیات از دوره پیش دبستانی و دبستانی میتواند آموزش چرتکه استاندارد باشد و موسسه پیشتازان دانش البرز همیشه این موارد را در الگو کاری خود قرارداده است.
بدون دیدگاه